Vi söker en onsite tekniker

Som onsite-tekniker kommer du att arbeta i en föränderlig miljö med teknisk problemlösning med stort inslag av användarkontakt.

Du kommer att tillhöra vår IT-avdelning där vi arbetar i två parallella spår – drift och leverans. Vi jobbar aktivt med utbildning inom nya och befintliga områden för att bredda medarbetarnas kompetens.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
– Support på hård- och mjukvara kopplat till våra klientlösningar, Office 365, vårt WiFi-system samt mobiltelefoner.
– Felsökning, konfiguration och installation av datorer och kringutrustning.
– Hantering av backup/restore samt av Active Directory.
– Administration av vår utbildningsmiljö.
– Dokumentation av användarmiljöer.
– Introduktionsutbildning för nyanställda.
– Inköp av hårdvara.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att du är social, serviceminded, pedagogisk och positiv.

Tjänsten är en heltidstjänst och är placerad på vårt kontor i nyrenoverade fräscha lokaler vid World Trade Center i Lund.

Vår miljö

Vi erbjuder vårt affärssystem och säljstödsapplikationer som ASP-lösningar till kund där vi i externt datacenter själv förvaltar våra system på två olika virtualiseringsplattformar; IBM PowerVM samt VMware. FordonsData har även utvecklat en heltäckande driftplattform baserad på Citrix som vi erbjuder våra kunder som en private cloud-lösning. Driftplattformen innefattar idag Microsoft Exchange Server och Officeprogram samt kundunika applikationer. Den för våra system gemensamma SAN-lösningen bygger på IBM StorWize kopplad till backupprogramvara EMC Networker. Vår infrastruktur baseras på produkter från Palo Alto, Juniper och Cisco. Driftövervakning och klientutrullning sker bland annat med hjälp av
Microsofts programsvit System Center. Internt på FordonsData använder vi Office 365 och IT-avdelningen supporterar våra användare på denna plattform.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har baskompetens från en teknisk IT-utbildning t. ex. en YH-utbildning. Kanske kommer du direkt från en utbildning och drivs av ett stort intresse. Kanske har du tidigare erfarenhet av arbete med teknisk support eller som onsite-tekniker.

Som person behöver du inte kunna eller känna till alla våra teknikplattformar men det är viktigt att du är nyfiken på att lära dig tekniska lösningar du inte behärskar idag, att du arbetar strukturerat och är lösningsorienterad.

Du har ett affärsmässigt förhållningssätt där du visar på god förmåga att se helheten och värdet av det arbete du utför. Du är uthållig med god förmåga att nå avslut. Då vi är en mindre grupp bestående av tio medarbetare är det viktigt att du är en lagspelare som gärna delar med dig av din kunskap och kompetens.