Vi söker en 2ND-line tekniker

Som 2nd-line tekniker kommer du att jobba i ett mindre team med drivna och mycket kompetenta kolleger i ett klimat där frågor och utbyte av erfarenheter värderas högt. I rollen förväntas du vara nyfiken och vetgirig samtidigt som du delar med dig av din kunskap och kompetens med syfte att bidra till vidareutveckling av processer och arbetssätt.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och FordonsDatas önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos FordonsData.

Arbetsuppgifter

I din roll som 2nd-line tekniker kommer du hantera en rad olika ärenden/incidenter som antingen eskaleras från 1st-line alternativt direkt klassificeras som ett mer komplext ärende av 2nd-line karaktär. Ärendena kan vara av väldigt olika karaktär med allt ifrån användarsupport till drift- och nätverksproblem. Gemensamt för dem är att de ofta kräver en djupgående teknisk förståelse och problemlösningsförmåga då det är komplexa system där man kör VMware och Citrix i Windowsmiljö och driftar en virtualiserad AIX/Unixmiljö. I rollen kommer du att få möjlighet att arbeta i analysdelen och i samråd med dina kollegor på 3rd line jobba mot en långsiktig lösning snarare en ”quickfix”.

Utöver din roll i supporten kommer du även vara delaktig i olika typer av projekt som kan röra exempelvis prestandaoptimering eller drift.

Under din första tid på FordonsData kommer du få en gedigen introduktion både i IT-miljö och system men även i företaget som helhet och hur du i din roll bidrar till helheten.

Vi söker dig som

  • Trivs i en roll där du får arbeta med komplexa problem inom bland annat system, drift och nätverk
  • Inte är rädd för att fråga när du inte själv har svaret och som ihärdigt arbetar på till dess att du löst din uppgift
  • Vill arbeta i ett stabilt företag som präglas av högt i tak och samarbete över avdelningsgränser
  • Har något eller några års erfarenhet inom IT-support i en roll som tekniker, service desk-/helpdesk agent eller motsvarande

Sett ur en teknisk synvinkel tror vi att du har kunskap inom Windows och Citrix och troligen även viss förståelse inom Unix. Utbildningsmässigt tror vi att du har en KY/YH-utbildning inom relevant område alternativt genom arbetslivserfarenhet förvärvat dig motsvarande kunskaper.

Som person är du en problemlösare med en god förmåga att bryta ner problem i sina beståndsdelar. Du ser sammanhang och prioriterar rätt frågor för att hitta den bästa lösningen. Vidare så har du ett öga för detaljer och lämnar aldrig något åt slumpen utan tar ansvar för att följa upp frågor, uppgifter och felaktigheter som behöver kontrolleras. Då du kommer att arbeta i ett litet team förutsätter vi att du är en teamplayer som gärna delar med dig av dig själv både som person och med din kunskap. Slutligen så tror vi att du även har en affärsmässig sida där du visar en förståelse för hur olika aktiviteter bidrar till helheten och det ekonomiska resultatet.