Vi söker en helpdeskmedarbetare med erfarenhet av IT/affärssystem

Som helpdeskmedarbetare kommer du att ta emot inkommande kundärenden via telefon, mail och kundwebb gällande vårt affärssystem (Kobra II). Du kommer att supportera våra kunder på egen hand och beroende på ärendets karaktär även eskalera detta vidare till övrig supportorganisation. Tjänsten innebär stort fokus på kundservice och kundtillfredsställelse.

Tjänsten är en heltidstjänst och vårt kontor hittar du i nyrenoverade fräscha lokaler vid World Trade Center i Lund.

Kvalifikationer

Vi söker dig med genuint intresse för IT/Informatik. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom detta område (IT/Informatik). Har du erfarenhet av att arbeta med support av IT och/eller affärssystem är det meriterande.

Du har:

  • Mycket god förmåga att felsöka och ”ringa in” kundens behov.
  • Starkt driv att göra det lilla extra som får kunden mer än nöjd.
  • Hög kommunikationsnivå, du kommunicerar effektivt och tydligt i både tal och skrift.
  • Intresse och kunskap för ett verksamhetssystems flöde.

Som person är du strukturerad, prestigelös och bra på att samarbeta. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt där du visar på engagemang, ansvarstagande och god service. Du motiveras av att nå avslut och se möjligheter. För att förstå och möta kunden på bästa sätt behöver du ha en positiv attityd, vara lyhörd samt visa god förståelse för våra kunders utmaningar. Du har förmågan att kunna lyfta blicken och se helheten.