Löneadministratör och assistent inom HR/administration

Som löneadministratör och assistent inom HR/administration kommer du att ha ansvar för vårt löpande lönearbete samt assistera inom ett brett område kopplat till HR och övriga administrativa funktioner.

Tjänsten är en heltidstjänst och vårt kontor hittar du i nyrenoverade fräscha lokaler i Lund.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Löneadministration
  • Assistera vid rekrytering såsom telefonintervjua, boka intervjuer, referenstagning etc.
  • Samordna och administrera inom HR-relaterade områden t.ex. utbildning- och introduktionsplanering, lönekartläggning etc.
  • Back-up i receptionen och behjälplig med fakturering
  • Samordna revisionsarbete för ISO och OSHAS

Kvalifikationer

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom personal/HR. Det är meriterande om du har utbildning och/eller har erfarenhet av att arbeta med ekonomi. Du har minst tre års arbetslivserfarenhet och du har arbetat med löneadministration tidigare.

Som person är du prestigelös och noggrann. Du trivs som bäst när du har mycket på gång och arbetsuppgifterna varierar. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt där du visar på god förmåga att kunna lyfta blicken och se helheten och värdet av det arbete du utför. Du är trygg i dig själv vilket visar sig i ditt sätt att bemöta medarbetare och kandidater.

Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Agda och med något rekryteringsverktyg.