Vi söker en supportchef

Vår helpdesk ger support till kunder som använder vårt system Kobra II och kringliggande tjänster. Som supportchef ansvarar du för att driva och utveckla vår helpdesk som idag består av elva medarbetare. Detta jobb innefattar såväl arbetsledning som budgetansvar och du jobbar kontinuerligt med att följa upp att SLA: er följs och med att rapportera statistik kring detta. Du ansvarar även för hela supportkedjan internt och har ett nära samarbete med övriga avdelningar.

Supportchefen är medlem i ledningsgrupp och tjänsten är en heltidstjänst. Placering i Lund.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har erfarenhet av personalansvar samt av att driva en supportfunktion. Erfarenhet av att jobba enligt SLA:er och ITIL ser vi som starkt meriterande, liksom erfarenhet av att jobba med affärssystem.

Som person är du ambitiös, drivande, ansvarsfull och social. Du har ett brinnande intresse för support och tycker om när det är fart. Att lösa problem och kontinuerligt utveckla dig själv och dina medarbetare motiverar dig.

Du har ett affärsmässigt förhållningssätt där du visar på engagemang, ansvarstagande och god service. För att förstå och möta kunden och användaren på bästa sätt behöver du ha en positiv attityd, vara lyhörd samt visa god förståelse för våra kunders utmaningar. Du har förmågan att kunna lyfta blicken och se helheten. God kommunikation är en mycket viktig del av tjänsten.